Away

                                                                            

 HELLO ! todayy nak post pasal hari holiday yang dah lepass 19 12 10 gituu *tak lamaa sgt kann (: Ahaa sorry laa late menggupdate sbb kepenatann *agak lahhh :D
 So hari Sabtu 19 12 10 ituu , pagi pagi daa kene kejutt dgn umii sbb mmg plan nak pegi pagi lahh kann , name pun tak stayy satu hari jee just play kat TeamPark jee sbb hotel semuaa daa full *senntapp! Okayy mate aku punn agak kekuyuaannn pada pagi itu  hahah faham faham jelaa ehh aku typee (mengantuk sebenanye) tapi tak peee usaha tangga kejayaan hahah melalutt daa ==' okay teruskann berceritaaa yelaa manaa tak kuyu that time baru pukul 7 lebih lebih gituu :D Ahaa mane aku takk LIAT nak bangunn anw malam tadi pun tidoo late around 4.00 am like thatt layann si mubinn tuhh . hadoyy nasibb , aku daa lah nak bangun pagi esokk -.- *sengal! haha okayy laa then tgaa mate kecill gituu rase mcm beratt jee aku nak bangun mandi (Aduhhh) then tibe tibe dtg si misha dgn adik aku peergi kejutkann aku dgn iesyaa , hadoyy daa laa tak retyy sloww "kak iesya kak tasha ! mandi laa mama suruhh nanti kene tinggal" ohh godd ! aku ape lagi cepat cepat bangun capai towel teruss check in dalam toilet (: HAHA (shower) bla bla blaa siap siap pakai baju check bag handfone camera itu ini sikat rambut berbagaii , alrightt siappp :]
 Then teruss turun bawahh (pegi dapur) breakfast alas perut roti telurr (sedap) aku blasaa 3 4 keping roti tuhh *lapaa wookk :D hee! then lepas makan makan bual bual *sempat tahuu dgn adyba iesya adik aku mishaa semuaa , terus pegi berlari pakaai kasut masing masing yeahhh . Ahaa turun tangga ape lagi terus check in dalam keretaa laa kan ? haiyaa okayy amek seat masing masingg . Muat takk ? hoho muat muat (semua slim)
 okayy daa keluaa tutup gate ape semuaa tuhh pegi singgah kat Petronas Pelangi Indah japp , umi nak isi minyakk *tuang ke isi ? Alaa blasaa jelaa ape kesahh :D okayy time nak turunn misha ckp "ma , adik nak turun beli gulaa bole?" umi ckp balik "tapaya laa , kan daa ade banyak gulaa" okayy mishaa mengeluhh -.- haha aku tgk kan jelaa :) tanpa buang masaa umi terus turun bayaa minyakk Rm100.00 . Then tibe tibe umi keluaa jee kiri kanan kauu penuh dgn snack air ape semuaa tuhh , Wahh masing masing (seronok) ! belum ape ape lagii kitorangg daa mengunyahh dulu *agak tidakk sabaa jugaa jadi orgg , hoho ! lepass makan makan semuaa perut pun kenyang makan itu ini Pringles plus air 100+ aku pun time tuhh mcm dalam buaiann je kene henjut mcm baby gituu ==' hee! ngntk siott -.- Huhh! ape lagii aku tidoo laa aroud 7 O'clock and above like that *awal lagi kann ? (kata aku) Zzz

  heyyy! sambung balikk , sadaa sadaa jee (usapp usapp mata) tgk tgk daa sampai DESARU arond 9.25 like thatt (: nampakk signboard desaru kat situu :D ohhhooo! masing masing tak senang duduk , baik baik sandaa terus bangun tegakk jee (Fuhh!) semangat ehh korangg nak swimm ;D (otw lagi) okay lalu lalu jee nampak 3 4 sch kat areaa situu sch smk Bandar Penawar , SM Sains Kota Tinggi , Banda Penawar Sport School dgn satu sch Agamaa nii lawaa duhh -_____- (mcm best jee aku tgk) Woahhh! sampai sudaa ke destinasii masuk masuh guard guard yang jagaa kat situu soal soal mcm polis berbagaii *layankannn . . Then die ckpp tak bole masukk sbb daa terlalu ramai sbb kat panati tuhh ade buat function (tak tahu ape funcion) then umi aku ckkp semalam daa book TeamPark dgn pngurus hotel kat situu name die Ain bla bla blaa ape nthhh . . then die ckpp manager tak allowed kitorang masukk , okayy semuaa daa panic *dapat swim ke tidakk -.- huhh! penat penat berr semangat bangun pagi pagii sekali tak bole masukk . Umii terus jee masukk pegi kat tempat register tuu tanyee pasal book semalam dgn Untie Ayuu . okayy turun turun , aku pun agak kebosanan jugaa stay dlm keretaa jee . orrite get ideaa capture capture sikit gmbaa kat area situu (padahal daa penaa dtg) sajee capture lagi nak sharee dgn korangg kat blogg :) hee! okayy gmbaa gmbaa die seperti :
One
diorgg dkt dlm tuhh , aku dgn adybaa jee turunn (:
see! hotel kat bahagian depan :) Anw hotel hotel kat sini bangunaan die colourful (lawa)
okayy umi dgn auntie Ayu ade kat dalam kat ruang reception nihh 
okayy dari dekatt aku capture ruangg nih :D
okayy okayy nampak bende yang anehh *aneh ke ? haha tadlaa . tgk okayy :)
pusing pusing kat situu nampak laa binatangg binatang nii :
First *try guess what colour? hee!
Second act bende alahh ni aku penaa naikk , tujuan diee ade nihh sbb bole bawaa korang pegi balik bilik korang yang mane jauhh dari swimming pool okayy (: free jee , haha ! shuttle yang bawaa . nak jumpee bende alah nii kat mane mane jee kat area situu jugaa :) *senang tak penat aku berjalann haha!
Third ini yeaahhhhh (!)
Fourth agak terr kejut dgn bende alahh nii yeaahhh *baru wehh
btw dulu aku dtgg shuttle bawaa yang kat atas tu jee and now ade baru punyee *besaa sikit , hoho lawakk :D
agak ramai kot guest kat sini so terr paksaa get the new one bigg car (!)
orrite lari kejapp kat reception nii , tgkk! tgaa discussion yee merekaa :) *tunggu result bole swim tak?
tgkk die nihh ? siapaa die haa? haha aku pun tak kenal die act main snap jee *tak de kerjaa
btw aku pun penaa naik basikal ni (sewa) Woahh sgt syokk ter amat amat (!) pusing kelilingg resort ;D Fuhh!
Lagi satu pade masaa yang same aku dgaa die ckp "Semput gylee" Ahaa lawakk :D





Lols setelahh penatt menunggu umi dgn untie Ayu di situ , maka kami berduaa mengg capture gmbaa kitorangg hahaah ! (agak buruk tapi ape kesahh?)
okayy selame beberape minit mengambil gmbaa , kami berduaa pegi balik kat ruang reception tuhh Ahaa nampakk umi dgn untie Ayu mcm senyum senyum gituu :] wahh! tgk cameraa , sweet chill ;) snap snap snap !
Alrightt cool ! hee ;) result pun baik , kitorang di benar kan masukk ouhh yeaahhh xD !
okayy motiff gmbaa ni Lols *tgaa mengiraa berape orgg sbb nak bayaa ticket kat TeamPark (:
okayy kira kiraa ade 7 orgg sahajaa then adybaa pegi amek wallet mama die kat keretaa .
okayy goo adybaa ! amekk then pass kat mama die okay bayaa ape semuee tuhh , great than! 
masuk keretaa teruss masuk dalam kawasa hotel cari parkk :]




aku lagii ? Ahaa name pun blogg aku so balik balik aku jelaa korg kene mengadapp okayy hhee!
(agak buruk , ape kesahhh)
masuk masuk jee keluaa aku teruss snap gmbaa sekelilinhg situu (menarik)
yang atas tuhh hotel belaa bawaaa sikit *agak jauhh thats why kene pakai shuttle ritee ;)


tibe tibee jee terr serempak dgn si CLOWN nihh , haa ape lagii aku snap jelaaa (comel)
hahaha act aku pun dapat snap gmbaa dgn diee tapi malas nak uploadd sbb agak mcm TAIK mukaa aku mase itu yeaahhh :D







BEWARE OF FALLING COCONUTS
bab yang nihh paling AWESOME ! aku dapat snap time die betul betul jatuh kan air dlm buah kelapee tuuhh xD haha TERBAIK ! (masing masing ade kat dpt air kelape tuhh)










buruk ? Ape kesahh (: hee!

okayy yang atas atas tuhh aku penatt lahh nak ceritaa satu satuu -.-' huuhh letih jari jemari semuaa nak ceritaa dgn lebih lanjutt lagi . ini sahaja gmbaa gmbaa yag aku larat nak upload ade banyak lagii act tapi aku tak berr kuasaa nak upload semuaa , penat woaahhh! okayy laa anw just fun at Lotus Desaru Beach Resort nihh so do come again haa :D hooho , aku pun daa penat okay sebelum terr lupaa gmbaa yang atas nihh tak sempat nak amek dga lebih jelasss (kelam kambut) so nihh time nak balik around 2.45 pm , ade banyak lagi nak bebel tapi aku daa tak sanggup lagi dahh hadoyyy ==' okayy laa samapi rumaa around 4 and above like that semuaa kepenatann (tapi balik balik onl jee keje) hahah ;D okay la FULLSTOP sampai sini jee ceritaa :] 
p/s post yang nihh siap around 1 - 5 a.m :] gylee berejamm amek kauu 5 jam baru settle ==' huhhh
Byee! (penat mukaa toyaa) -.-'





















                                                                  
Thanks sebab baca sayang. If suka, like lah :]

No comments:

Post a Comment