Declaire ?

Hi jumpa lagi , memang tak reti nak bosan bosan hari ni kan ? asyik dok nak ber post tak habis habis (: Asalam , Salam One Malaysia ^^ haha xD

okay entry yang buat kali ke - 3 nya aku type dari tadi tak sudah sudah katanya . Ahaa entry yang kali ke tiga ni pula aku nak story lah pula pasl declaire , all reader pun mesti tahu kan declaire tu ape ? okay bagi yang tak tahu mehh dgaa saya cerita . Declaire ni dia sama juga macam relationship cuma aku pun tak tahu sanagt apa beza nya declaire ni engan relationship . Err so kalau aku dah cerita macam ni mesti lah aku ada pengalaman kan dalam declaire men declaire ni . So nak dgaa dengan lebih lajut baca lah tanpa henti yee xP haha !

Err cerita ni act dah lama kot aku nak post kat dalam my bloggay LittleBloggie ni , tapi rasa malas tu melandai diri aku so tak dapat lah nak ceritaa . So kali ini aku rempun rasa malas aku tuh , aku nak cerita jugaa pasal benda ni kat all reader (: so cerita dia macam ni . . .

Sejak aku masuk sch Teknik Azizah pada 060111 tarikh pendaftaran dan sesi orientasi bermula dalam 3 hari yang lalu . Aku dah start lah ber orientasi , so agak ramai lah kan kaka kaka seniour kat sana . okay cerita ni bermula daripada aku kat surau that time malam , tgaa diorang khusyuk solat kat dalam , aku dengan lain kena duduk luar sebab tak bole solat P***** lah kata kann . . so duduk jelaa kan kat situ dengan buat muke innocence aku tuh haha buat muka suci tak bertempat xD Ylaa konon konon hormat lah kat Facy facy denagn kaka kaka senior yang tak bole solat juga tuh . So lama punya lama tunggu diorang solat dan sambil sambil menunggu tu kitorang kena zikir lah kan kat luar bukan tak solat buat bodoh jee heh . Tak bole , buat lah something yang berfaedah *cehh! ayat nak pergi mana sehh xP okay time tu aku tga duduk dengan Maziah Nadhirah budak baru juga lah , die dulu sch SAB . class 4PPK (:

*tgaa berzikir . Suddenly je kaka senior yang duduk kat depan aku panggil aku , so aku pergi jelaa . Yelaa aku kan tak sombong and main senyum jee dengan orang yang aku tak kenal , tapi aku bukan gylee okayy , harap maklum . Senyum kan sedekahh (: why not ? dapat pahala free free je aku tauu ;) So amalkan alwaysss . Berbalik pada cerita semula , bila dah pergi kaka tu tanya lah :

Kaka : Nama adik siape ?
Me : Nurul Nadzira Natasha *muka blur
Kaka : Ouhh , 4 apa ?
Me : 4 SK *dengan bangga menjawab haha xD
Kaka : *Wehh sama dengan kau awhh SK (cakap denagn kawan dia) , ouh okayy (: Ada declaire ?
Me : *Buat muka pelik aka muka Jakun tak sudah ==' hahaha (terdiam)
Kaka : Tak tahu heh ? okay macam ni , declaire tu macam adik kakak , friendship plus universal .
Me : *Angguk angguk je , layannn teruss denagn tak faham apa apa pun act xD haha
Kaka : Tak faham lagi heh ? okay kaka explain lagi , ada kaka ni nak jadi kan Adik , adik angkat . Bole (: ?
Me : Siape ? *cehh tanye nii ,
Kaka : Teka lahh ?
Me : Aku pun errrrrrr , aku tunjuk lah kat arah kaka tu . I mean aku tunjuk dia lahh yang nak declaire dengan
        aku .
Kaka : Kaka tu gelak gelak sambil pegang tangan aku , *aku dah pelik . Then dia cakap bukab laa . Ni haa  
            Kaka Jiaa ;)
Me : Laa bengang jee aku salah teka ann xP rupa rupanya kaka yang sebelah aku tu haa yang nak declaire
        dengan aku Adik Kaka . so bila fikir sesaat terima jelaa kan dengar mcm best , so approve ;)
Ini ada kebaikan dan keburukan nye okayy :) BERSAMBUNG . .

so cerita selanjutnye akan aku continue lain hari sebab terlalu panjang haha , Anw aku nak mandi choouuwww !
Thanks sebab baca sayang. If suka, like lah :]

No comments:

Post a Comment