Dunia Baru :)

Assalammualaikum (:

okay dah lame kot rasa nye aku tak ber blogg kan , yeahh yeahh ==' I know I know , then now nak cerita pasal kenape aku dah lama tak ber blogg . Check It out ! Btw aku rindu kat kau ehh LITTLE BLOGGIE <3

YES YES YES ! (rindu sangat)

Err okay , sebelum aku bercerita dengan lebih lanjut lagi . Nak inform yang aku dah pindah sch , mean dah tak sch SMKIE lagi sebab dapat tawarann masuk SMTA (sekolah menengah teknik azizah)
Act tak plan pun nak masuk sch ni , ingat tak dapat ke ape kann . memang dahh apply but kena reject so pihak SMTA pun suruh merayu -.- pada awal nyee memang aku malas nak mampuss nak  rayu merayu nihh ann . Tahu tahu jelaa *pemalas* kan kan ;DD 
HAHA! Sengal *okay shut shutt diam diamm (:
okay nak cerita nihh , Firstly memang nak stay impian emas jee kan , sebab sch mane mane pun same kann ;) ehee! mengade kan aku (tapi pindah juga) yelaa stay impian emas then dapat class Jed cost EA dgn Perd . First first memang macam nak tanak jee amek cost tu , Cehh! result teruk nak class yang atas atas (ade hati) bole blaa lah kauu ! hoho :D okay then dah dapat class tu , layan jelaa masuk macam biasa (padan muka) blaja blaja macam biasa . After that , dalam hari ke - 4 macam tu , Shahira dapat panggilan Teknik , then aku pun ape lagi , terkejut gylee bole kan sebab die dapat and die kena pidahh memang sedihh gylee time tuhh ;'( memang nak blaja pun susahh time dalam class tu , tak bole focus tahuu ==' Elehhh! gedikk ;D Yelaa macam mane tak nangis , kawan baik nak blaa dari sch kann ? Siape yang tak nangiss ? 

okay lepas tuhh , aku pun mengambil keputusan untuk nak buat rayuan kat SMTA tuhh . Try nasib ade ke tak ? Kalau dapat , dapattlaa kan . Rezeki Allah nak bagi (: Then balik jee dari sch , masuk masuk jee aku terus cerita kat mama aku :
Tasha : mama mama mama ! Shahira dapat teknik *mengalir air mata -.-
Mama : haa! pegila tanye die , die merayu macam mane ?
Tasha : die merayu macam biase lah , amek surat kat sch SMTA tuh . *kot
Mama : Yelaa , jom pegi merayu hari ni (khamis) mane tahu ade rezeki dapat ke ?
Tasha : okay (: *happy
*siap siap untuk pergi ke Teknik (pakai baju kurung bertudung) Cewwahh!

Then keluaa amek result sijil sijil semuaa terus je pegi tawakal jela dapat ke tak enn . After that sampai jee sch tu terus naik Pejabat . Otw naik tangga dgn mama , nampak si Shahira dgn mama die baru keluaa dari Office jumpe dgn penolong hem kat situ Madam Mastura ;) . So masing masing buat muka terkejut monyett ^^ ! hoho ! Then tanye laa :
Nadzira : kau dapat tak ?
Shahira : aku dapat ! (buat muke happy)
Nadzira : (dalam hati aku dah berdebar debar macam nak tercabut nyawa pun ade) Fikir dapat ke tak ? Shahira dah dapat , huhh ==' 
Shahira : okayy aku nak pegi D.I.A dulu nak kena orientasi , btw D.I.A tu (Dewan Ibu Azizah)
Nadzira : okay okay (otw masuk office)

Bila dah masuk Madam Mastura suruh duduk duduk lepak chill dulu , sebab die nak uruskan ade budak yang nak masuk Teknik jugaa . okay lah , duduk sambil menggigil gigil *sumpah time tu nak terkencing lah nak ter ni lah nak ter tu lah . Adoii -.-' macam macam time tuh .
okat then Madam Mastura dah masuk , duduk depan aku pula tuhh (pehh tak macam seram pulaa)
okay then die pun tanye lah soalan kat aku , memang semua orang yang nak masuk SMTA kena buat sesi temu duga dengan Madam Mastura plus Cikgu Jun . Pehh macam macam soalan die tanye *aku jawab dengan penuh yakin sebab sch situ nak student student yang berani lah . So , buat buat lah berani ;D Ahaa!
korang tahu die soal ape ?
- ape barang yang perlu ade time menjahit , bagi 5 ? 
- beri 10 baju 1 Malaysia ?
- bace doa Qunut ?
- bace doa Iftitah ?
- bace doa tahiyat akhir ?
- kat rumah solat tak ?
- kat ruma ngaji tak ?
- dah katam ?
Alhamdullilahh (: semua aku dapat jawab and dapat bace . Aminn , Legaa :)
*buat muka baik a.k.a suci jee en aku kat situ . hahahah! tak macam ape pulaaa :D Klaakkaa !
Then the answer : YES anda layak ber sekolah di SMTA !
HOOHOOOHHHOHOH ! 
WE ARE THE CHMPION *tak bole tahan , aku kena nyanyi jugaa ;D Bhaahaahha!
Thank God sebab bagi peluangg (!!)

okay great than ! 
TAHNIAH TAHNIAH TAHNIAH !
good job (!)
huhuhuh , Finally keluaa juga aku dari Impian Emass . huhh Legaa (:
Btw bukan sebab Impian Emas tak best , Seriously itu sch sangat awesome ! Best ;D
cume saje nak ber tukaa angin , and nak maju kan diri (: ceh ceh ceh !
okay time dah dapat jee , aku tak dibenarkan balik . Sebab aku kena orientasi 4 hari -.-
Pehhh! dengan tak kemass baju , amek kau ! kelam kabut mama terus balik ruma , packing packing barangg aku . Sawwit gylee ! then mama balik je , aku terus pegi D.I.A sebab nak daftaa unit unit yang aku amek . masuk masuk je dalam tu , D.I.A die macam tak besaaa pulakk (!) best gyleee ! *one day nanti aku tunjuk korang heehh ;)
 Alright macam macam aktiviti yang aku buat time kat SMTA orientasi and dapat kenal senior senior , new friendss ;D wahhh! best gylee! diorang semua baikk , sportingg ;) !
lagi lagi dengan ex senior iaitu Onn Mahathir *handsome duhh -____- Fuhhh! hahahahah ! die pun baik , die Facy kitorang kat situ dengan kak Nasha & kak Huda , group 12 terbaikk ! team SATU HATI (!)
KAMI SAYANG ABG ONN MAHATHIR , KAK NASHA & KAK HUDA <3
(kenangan yang tak dapat dilupakan)
aktiviti aktiviti yang tak penaa dilakukan di sch Impian Emas yeee -.- huhu!
nak cerita kan pengalaman time orientasi memang susah gylee bole ? Sebab panjang sangat :D best happy seronok ! kalau korang ade confirm korang dapat rase ape yang aku raseee sekarangg ! di TENIK memang BEST ! Fuck damn besttt (!)
SELAMAT DATANG UNTUK WARGA FORM 4 KE SMTA !
KAMI WARGA SMV (ERT) AZIZAH (!) ;)

okay sampai sini jelaa story , panjang sangat dahh aku tgk pun dah macam ape pun ade ==' errrrhh Sawwit ;D haaha!
nanti cerita lagi pasal warga warga SMTA okayy ;) TERBAIK !

Logo sch aku ;)

sedikit gambar di SMTA ;) 
terima kasih (:

ASSALAMMUALAIKUM



Thanks sebab baca sayang. If suka, like lah :]

No comments:

Post a Comment